توقیف محموله قاچاق دام آلوده در مازندران تصویب روز ملی هوا فضا و روز جزایر سه گانه خلیج فارس در تقویم رسمی کشور جزئیات تیراندازی پلیس در منطقه سوهانک تهران / دستگیری و زخمی شدن چند نفر / اعتراض دانشجویان به جولان اراذل و اوباش در محدوده دانشگاه آزاد اعلام محدودیت‌های ترافیکی از ۷ تا ۱۰ آبان در برخی از جاده‌های کشور این ربات انسان‌نما اتاق را مرتب و لباس‌ها را تا می‌کند جاده چالوس یکطرفه شد/ محدودیت‌های جدید اعلام شد اعلام جرم علیه تهیه‌کننده و مجری برنامه منتشرکننده ادعا‌های فائزه هاشمی هشدار دادگستری تهران درباره مراکز غیرمجاز خدمات زیبایی تشکیل پرونده قضائی برای فائزه هاشمی زمان توزیع کارت آزمون کانون وکلا اعلام شد تعطیلی پنجشنبه‌ها و کاهش ساعات کاری ادارات/ سازمان اداری و استخدامی کشور مسئول اجرای ساعات کاری ادارات جدید شد مدارس این شهر‌ها فردا چهارشنبه ۷ آبان تعطیل شد/ تاخیر در فعالیت ادارات خوزستان + جزئیات  وکیل مدافع پژمان جمشیدی: موکلم ممنوع الخروج نبوده است  خروج سهامدار اصلی بانک آینده از کشور صحت دارد؟ قاتل داروساز بازنشسته پای میز محاکمه؛ انگیزه جنایت خونین چه بود؟ قاتل امیر محمد خالقی بخشیده شد/ پزشکیان پیام داد

ممنوعیت دریافت پول نقد توسط رانندگان اتوبوس شهری تهران

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: اکنون شاهد دریافت پول نقد از سوی تعدادی از رانندگان در برخی از خطوط هستیم در حالی که رانندگان نباید از مسافران اتوبوس پول نقد بگیرند.
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۸ - ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 07
کد خبر: ۱۵۸۰۸۵

به گزارش راهبرد معاصر  از شورای اسلامی شهر تهران، سید جعفر تشکری هاشمی در جلسه تخصصی کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران که برای بررسی راهکارهای اجرایی ارتقای کارآمدی و بهبود بهره‌وری ناوگان اتوبوسرانی برگزار شد، افزود: در گذشته، رانندگان اتوبوس حق نداشتند از مسافران، پول نقد دریافت کنند و اگر هم کارت‌خوان یک اتوبوس خراب می‌شد، آن اتوبوس می‌بایست رایگان مسافران را جابه‌جا می‌کرد اما اکنون شاهد دریافت پول نقد از سوی تعدادی از رانندگان در برخی از خطوط هستیم.

وی ادامه داد: این قاعده‌ای نادرستی است که با ورود تیم جدید مدیریتی، کارها از نقطه صفر شروع می‌شود و سیستم به جای اول باز می‌گردد؛ باید به نوعی عمل کنیم که شیرازه ساختارهایی که از گذشته بنا شده‌اند با تغییر مدیریت‌ها از هم بپاشند.

تشکری هاشمی، دنبال کردن مسیر خصوصی‌سازی در مجموعه اتوبوسرانی را به عنوان یک ضرورت جدی مطرح کرد و گفت: ضمن اصلاح ضعف‌های گذشته با استفاده و احیای تجربیات و نقاط قوتی مانند فناوری اطلاعات باید شبکه اتوبوسرانی را احیا کنیم و با ایجاد نظم و نسق در امور، همه توان‌ مدیریت شهری را برای افزایش کارآمدی و تقویت بهره‌وری ناوگان به کار گیریم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران لزوم استفاده از فن‌آوری‌هایی که می‌توانند هزینه‌ها را کاهش و دقت و سرعت سیستم و آرامش و راحتی مسافران را افزایش دهند، مورد تأکید قرار داد.

وی اضافه کرد: حذف کارت‌خوان در ورودی ایستگاه‌های اتوبوس و نصب آنها در داخل اتوبوس‌ها، باعث شده است تا نظارت کافی بر کشیدن کارت توسط مسافران صورت نگیرد که این امر در کاهش درآمد شرکت واحد از محل دریافت کرایه مسافران مؤثر بوده است./ایرنا

ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار